Gerechtsdeurwaarder met menselijke aanpak inschakelen

Door een beroep te doen op onze diensten, schakelt u naast een gerechtsdeurwaarder ook een warm team in. Want een menselijke aanpak, met oog voor alle betrokken partijen, zorgt voor het gewenste resultaat.

Ons kantoor draagt sinds haar bestaan een menselijke aanpak hoog in het vaandel. Want als u een probleem hebt, wilt u op een persoonlijk en correcte manier gehoord én geholpen worden. Met onze toegankelijke aanpak verlagen we voor u de drempel om ons als uw gerechtsdeurwaarder in te schakelen. U zult meteen merken dat wij er zijn om u bij te staan en te begeleiden.

“Dankzij onze grondige kennis en stipte opvolging van uw dossier, zorgen wij voor een vlotte afhandeling met oog voor alle partijen”

Wat doet een gerechtsdeurwaarder?

Een gerechtsdeurwaarder is een openbaar ambtenaar. Dat wil zeggen dat wij vastgelegde taken in een gerechtelijke sfeer uitvoeren. Denk aan het betekenen van een akte. Zo brengen wij u bijvoorbeeld op de hoogte van een dagvaarding. Daarnaast zorgen we ervoor dat gerechtelijke beslissingen worden betekend en uitgevoerd. Dit kan onder andere door goederen in beslag te nemen of over te gaan tot een uithuiszetting.

Ook kunnen wij optreden als bemiddelaar waarbij we op zoek gaan naar de beste oplossing voor elke partij. Of we geven advies bij bepaalde conflicten of geschillen. Dat wil zeggen dat u met uw vragen altijd bij ons mag aankloppen.

Hier vindt u een volledig overzicht van onze taken

Publieke overheden
Al jarenlang schakelen Federale Overheidsdiensten ons in voor de invordering van openstaande schuldvorderingen. Net zoals andere publieke overheden. Een mooie blijk van hun vertrouwen in onze expertise.

Advocaten
Wij staan u bij in de behandeling van een dossier. Voor de minnelijke oplossing van een geschil en ook voor de betekening van verschillende exploten en de uitvoering van titels kunt u bij ons terecht. Uiteraard volgen wij alle dossiers van kortbij op.

Maakt u geen deel uit van een publieke overheid of bent u geen advocaat? Weet dan dat u ook als kmo, zelfstandige of particulier rechtstreeks een gerechtsdeurwaarder kunt inschakelen.

Om u een idee te geven wat onze taken als gerechtsdeurwaarder zijn, geven we u enkele voorbeelden:

  • ingebrekestellingen versturen bijvoorbeeld bij laattijdige betalingen
  • vonnissen en dagvaardingen overhandigen (betekenen)
  • vonnissen uitvoeren zoals een uithuiszetting van huurders en invordering van geldsommen
  • vaststellingen uitvoeren, denk aan bouwgeschillen en conflicten met buren

Hier vindt u het volledige overzicht van de taken van een gerechtsdeurwaarder.

Onze werkwijze hangt af van het soort dossier dat u aan ons overmaakt. U ziet hier een voorbeeld van hoe we te werk gaan:

U wilt beroep op ons doen om een aanmaning te versturen

  1. U belt ons op, u formuleert uw vraag per mail of u komt langs.
  2. U bezorgt ons alle documenten zoals onbetaalde facturen, factuurvoorwaarden en alle info en contactgegevens van de tegenpartij.
  3. U ontvangt een aanvraag tot betaling van onze provisie. Na ontvangst van deze provisie starten wij het dossier op en sturen we, in dit geval, de aanmaning uit.
  4. U krijgt na maximaal twee weken een update. Ontvangen we vroeger een betaling of neemt de betrokkene contact met ons op? Dan brengen wij u hiervan meteen op de hoogte.

U wilt beroep ons doen om een vonnis te laten uitvoeren

Zodra wij de provisie en expeditie ontvangen, gaan wij aan de slag met uw dossier. In mensentaal wil dit zeggen dat u ons het originele vonnis bezorgt dat u opvraagt bij de rechtbank. Uiteraard kunnen wij deze expeditie ook opvragen, maar dan duurt het langer.
Ook in deze dossiers krijgt u na maximaal twee weken een update en houden we u op de hoogte van het verder verloop van het dossier.

Welke gerechtsdeurwaarder u ook kiest, we zijn allemaal verplicht om hetzelfde wettelijke tarief toe te passen. Dit betaalt u voor een gerechtsdeurwaarder

Divider

Grondige dossierkennis

Wat mag u verwachten?

Voeg je koptekst tekst hier toe

Stipte opvolging

van afbetalingsplannen

meertalige medewerkers

Nederlands, Frans, Engels, Spaans, Tunesisch, Iraans en Perzisch

Regelmatige updates

over het verloop van het dossier

Wilt u een dossier opstarten? Of hebt u nog vragen?

Wij verbouwen!

Hierdoor kunnen wij u tijdelijk niet meer ontvangen in onze studie te Evere.

U kunt ons zoals steeds bereiken per mail en per telefoon.
Wenst u ons fysiek te ontmoeten dan bent u welkom in onze tijdelijke kantoren te 1831 Diegem, Pegasuslaan 5.